Blog

Hoe maak je van websitebezoekers echte klanten?

Een website betekent veel meer dan alleen een online platformpje waar mensen je artikelen kunnen terug vinden met wat uitleg of de openingsuren van je zaak zien. Een website is het online uithangbord van je bedrijf! Door hierop de juiste content te plaatsen kun je er voor zorgen dat je bezoekers de site niet verlaten na 2 seconden (bounce), maar dat ze net aangemoedigd worden om verder te lezen en over gaan tot kopen of je website opslaan of zelfs een eerste contact willen leggen.

Maak geen gebruik van ingewikkelde termen.

Het merendeel van je bezoekers kent je zaak nog niet goed en komt daarom eens kijken. Maar tijd is een zeer kostbaar iets en bezoekers willen snel vinden wat ze zoeken. De kans dat ze dus nog 3 andere websites hebben openstaan is groot.

Het is daarom belangrijk dat je, de bezoekers niet meteen gaat afschrikken met zware en ingewikkelde termen, je klant zal deze niet begrijpen ook al zijn ze voor jouw natuurlijk klaar en duidelijk. Als je bezoekers niet begrijpen wat er op je site staat is de kans al veel groter dat ze geen contact zullen opnemen. Daarom is het belangrijk de taal van je klant te spreken, zo krijgen ze het idee dat je hen kan helpen.

Maak duidelijk wat je van je bezoekers verwacht.

Wil je dat ze contact opnemen? Lezen waarover je bedrijf precies gaat? Je producten bekijken, of een mailtje sturen via het contact formulier?

Maak dan deze actie goed duidelijk door dit op meerdere pagina’s door te linken en het bijvoorbeeld op je home pagina in het oog te laten vallen.

Geef niet teveel informatie, maar wel voldoende.

Heb je veel content op je site, top je bent dus heel zeker gepassioneerd. Helaas zal een bezoeker dit zien als een mogelijke onduidelijkheid doordat hij niet makkelijk vindt wat hij zoekt. Google ziet dit echter wel heel graag omdat ze dan veel trefwoorden vinden. Je kunt dus best een balans zoeken tussen de twee.

Soms is het ook nuttig om niet alle informatie weer te geven, zo heb je bijvoorbeeld de prijs van je diensten of goederen. Soms is het verstandiger om deze achterwege te laten. Zo kan een hoge prijs snel afschrikken, maar ook een lage prijs kan afschrikken. Ze kunnen dan denken dat het van slechte kwaliteit is terwijl dit bijvoorbeeld helemaal niet het geval is.

Gebruik foto’s en video’s.

Afbeeldingen en video’s zeggen meer dan tekst. Bezoekers zijn meestal gehaast en hebben dus weinig tijd, maar een goede foto of video die aandacht trekt kan wel net dat extra zijn waardoor je klant toch zal kijken of toch zal lezen.

Deel dit artikel

Geen reactie's

  • Er zijn nog geen reactie's, reageer als eerste!

Laat een reactie achter